24 Oktober 2010--23:36

Kom hem för lite mer Àn en timme sen efter en as mysig dag.
Det bÀsta hÀr Àr att man aldrig lider av söndagsÄngest!
I alla fall.
Idag hÀmtade jag upp pia (en tysk aupair) och sen Äkte vi till walnut creek och mötte upp malene.
Sen gick vi till Cheesecake Factory och Ă„t lunch.
Helt ok mat.
Blev dock lite besviken pÄ att dom inte kunde ta bort championerna pÄ turkeyburgern jag ville ha sÄ fick vÀlja en annan variant.


Sen Äkte vi till target och kollade runt och sen var ju tanken att vi skulle gÄ pÄ bio..
Malene började mÄ dÄligt sÄ vi skjutsade hem henne och bestÀmde att vi skulle ta 17:25 bion istÀllet för 16:25.
SÄ vi gÄr till en affÀr dÀr dom hade galgar och förvaringsgrejer (Hur mycket som helst! mamma du skulle Àlskat det) Jag köpte mera galgar för jag har anvÀnt alla hehe och sen köpte jag en hÀng grej dÀr jag kan stoppa in skorna för dom fÄr inte plats i skostÀllet lÀngre..


Sen nÀr vi gick tillbaka till bilen sÄ ser bilen lite konstig ut..
PUNKA PÅ ENA DÄCKET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
DNFGKJFKOLJNKFGMFKDLGMLKGNJNG, ungefÀr sÄ tÀnkte jag dÄ..
Pia sa att hon kunde byta dÀck.
ÖHM var typ det Ă€nda jag kunde tĂ€nka.
Vi hittade inte rÀtt grejer sÄ jag ringde alex och han sa att vi skulle testa att pumpa upp dÀcket för det fanns tydligen en dÀckpump i bakluckan.
NÀr vi var klara sÄ började all luft pysa ut direkt.
SÄ det var alltsÄ ett för stort hÄl för att vi skulle kunna köra nÄgonstans..
Vi kom fram till att jag har lyckats köra pÄ en skruv.
YEEES.
Hur stora Àr oddsen?
SÄ det var bara att sÀga hejdÄ till 17:25 bion ocksÄ..
Alex kom och bytte bil med mig sen bytte han dÀck pÄ punkabilen och sen drog jag och pia pÄ 19:10 bion istÀllet!
Vi sÄg RED.
Den var vÀldigt bra.
Rolig, action, lite spÀnnande, en snygging. Det viktigaste hööhö.




Efter bion skjutsade jag pia hem och sen Äkte jag hem och skulle sÀtta mig vid datorn en snabbis och kolla lite grejer och blogga och sÄnt.
Det gick ju inte riktigt som planerat.
Först fastnade jag i köket och pratade med alex och sen nÀr jag var klar med det sÄ börjar jag stÀda och organisera och fixa lite i garderoben..
Och nÀr jag Àntligen fÄr pÄ datorn sÄ funkar inte internet (!)
Jag startar om datorn.
Jag kopplar till och frÄn nÀtverket men inget som brukar funka funkar.
Och dÄ kÀnner jag verkligen att man aldrig uppskattar vad man har förens nÄgot inte funkar eller finns dÀr lÀngre.
SÄ efter en kvarts trixande sÄ började det funka igen och jag blev överlycklig (ja, mycket möjligt att jag överdriver) SÄ varje gÄng internet funkar av sig sjÀlv sÄ ska jag vara tacksam eller varje gÄng nÄtt funkar.
För bland det vÀrsta som finns Àr nÀr saker inte funkar, eller nÀr saker inte blir som man har planerat.
Det sistnÀmnda Àr nÀstan vÀrre.
Men jag konstaterade att jag inte blev galet irriterad nÀr internet inte funkade (som jag alltid har blivit förut)


utan jag försökte Om och ooom igeeeeen (tÀnkte pÄ rösten som alltid var innan Disney filmerna nÀr man var liten)
I alla fall. Jag blev förvÄnad över att mitt humör inte tog över och att jag inte körde datorn i vÀggen eller nÄgot sÄnt. 
Förmodligen sÄ beror mitt super braiga humör pÄ alll shopping..
Jag förstÄr inte riktigt dom som sÀger att man inte kan köpa lycka....SKOOOOOJAAAAAAAAAAAAA (förmodligen bara erika som fattar det sista dÀr.)


 Nu Àr jag vÀldigt tröttt.
Helt plötsligt kÀndes det som att nÄgon tömde en sandbil i mina ögon (masssa grus alltsÄ, om det Àr nÄgon som Àr lite seg) Fast dÄ kan man ju undra lite om man har grus i sandbilaar....


NÀÀ usch nu börjar det gÄ utför.


GODNAAAATTTTT


Kommentarer
Postat av: Erika

WAHAWAHWHAHAHAHA SKOOOOOJA!!!!!



Sjukt roligt! E helt slut efter den jÀvla resan hem..men det gick kanon. Ska lÀgga in mig sjÀlv pÄ rehab nu. FortsÀtt blogga, för jag kommer lÀsa den varje dag! SKOOOJA! haha eller inte..för det kommer jag nog.

Ha det bÀst Sof!

puss pÄ dig

2010-10-25 @ 15:28:03

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0