18 December 2010--14:44

Idag har jag vart i USA i 111 dagar.


Nu tÀnkte jag berÀtta om de senaste dagarna.

Onsdags:

Elise och Tanner hade jul upptrÀdande i skolan.

  

  

Elises klass hade blÄtt pÄ sig och Tanners klass hade grönt.

JÀttedÄliga bilder eftersom det inte Àr vÀrldens bÀsta zoomfunktion pÄ min iphone.

BÄda var i alla fall jÀtte duktiga.

Torsdag:

Zachs födelsedag sÄ jag smög upp 06:30 och skulle överraska honom med att ha gjort vÄfflor.
NÀr jag smyger förbi hans rum sÄ Àr dörren öppen och han ligger och kollar pÄ mig nÀr jag smyger förbi.
Men jag sa att han inte behövde gÄ upp Àn.


SÄ rörde jag ihop vÄffelsmeten och sen tog jag fram sylten.
Men dom anvĂ€nder inte sylt pĂ„ vĂ„fflor utan sirap och smör (UÄCK)
VÄfflorna Àr inte heller tunna och krispiga utan tjocka och lite halvdegiga.
Först trodde jag att jag hade total misslyckats med dom men alla var nöjda och sa att dom skulle se ut sÄ.

Sen gjorde alla sig iordning och sen Äkte jag och droppade av  dom vid deras skolor.

Sen Ă„kte jag till Amanda och umgicks fram till lunch.

Sen Äkte jag hem och Ät lunch och sen fixade jag lite saker och sen var det dags att Äka och hÀmta upp barnen.

Sen kom Denise och Alex hem och sen var det dags att Äka ivÀg och Àta middag eftersom zach fyllde Är.
Vi Äkte till en kinesisk restaurant dÀr dom lagade mat framför en.


T,Z och E framför en halvfÀrdig gran innan vi skulle Äka ivÀg.



PĂ„ restaurangen T,Z,B


B och E


  

  



Fredag:

PÄ fredagen skjutsade jag barnen till skolan och allt var som vanligt förutom att beth (barnens mormor) följde med.

Anledningen var att det var jul konsert pÄ zachs skola och den skulle börja 8:45.

Vi var dÀr i god tid och vÀntade och vÀntade och vÀntade och vÀntade och vÀntade.

Alla andra klasser upptrÀdde och tillslut (9:45!) sÄ var det zachs klass som gick upp pÄ scenen.
Dom sjöng nÄgra jullÄtar och sen var det klart.
Elller inte.
För han Àr med i skolbandet ocksÄ och spelar clarinett (stavning pÄ den?) sÄ vi fick vÀnta ytterligare lite. (till 10:30)

Han var jÀtte duktig. HÀr följer nÄgra dÄliga bilder.
 

 

Efter det sÄ Äkte vi hem och jag Ät lunch.

Sen hann jag prata i telefon med sarah i nÄgra minuter och sen var det dags att Äka och hÀmta barnen för dom slutade klockan 12.


Sen Äkte vi och hÀmtade upp zach vid buss stoppet och sen Äkte vi hem, jag fixade lunch till dom och sen myste vi och kollade svampbob fyrkant och secret agent ozo.


Och sen fixade jag snack till dom och sen gjorde elise sig iordning för hon skulle pÄ kalas i concord.

Jag skjutsade dit henne.


Kalaset började 4:30 och slutade 6:30 sÄ undertiden sÄ Äkte jag till ett köpcenter i concord och brÀnde lite pengar (sÄklart) Sen nÀr vi skulle Äka hem sÄ var det vÀÀÀrldens regnovÀder.

Det öste ner och det var hur svÄrt som helst att se pÄ motorvÀgen men det gick bra.


NÀr vi nÀstan var hemma sÄ kollade jag bak en snabbis och det sÄg ut som att elise sov sÄ jag blev sÄ chockad nÀr hon helt plötsligt utbrast : I know you can make it!!
Jag fattade inte alls vad hon pratade om och nÀr hon förklarade sÄ började jag skratta.


Jag anvÀnde mig av GPSen och hon lÄg och kollade pÄ den och den visade en rondell liknande svÀng och dÄ menade hon att hon visste att jag skulle klara av den.
SÄ söt.

 

NÀr vi kom hem sÄ var hela huset fullt

NÄgra vÀnner till familjen och deras barn var hÀr sÄ det var full rulle.

Dom har fyra barn sÄ det var totalt 7 barn som lekte och sprang runt.

Eller egentligen 6 eftersom den minsta hade somnat i soffan.

Sen var det middag.

Italienska köttbulllar.

Sen tog jag det bara lugnt för jag var helt slut.

IkvÀll jobbar jag.

Denise och Alex ska ivÀg pÄ nÄgon fest.




Kommentarer
Postat av: Vivi

oj vad hektiskt, vad kul att se bilder, ja du har ju inte lÄÄÄngtrÄkigt direkt mÀrker jag, 111 dagar, sÄ fort tiden gÄr! Kram, vi har klÀtt granen och en ny julgransgeneral har trÀtt fram!

2010-12-19 @ 11:20:07

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0