3 Januari 2011--22:33

Det var ett tag sen..
Förra Äret rÀttare sagt.
H-A-H-A.

Iallafall.
Hade jÀttekul pÄ nyÄrsafton.
Borde kanske tagit det lite lugnare med alkoholen.
Trodde jag kunde dricka i samma takt som nÀr jag var hemma.
Icke.
Somnade framÄt 6 tiden pÄ morgonen och hela dagen efter elelr samma dag var det ju iof var vÀldigt seg.
Jag och jessica lÄg och kollade massa filmer.

IgÄr kom familjen hem igen.
Dom hade vart i Tahoe sen den 26e.
Det var sÄ kula tt se dom, hade verkligen saknat dom.
Det har vart lite föööör tyst i huset..

Det var sÄ skönt att komma tillbaks till alla rutiner och sÄnt imorse.

Och jag nu Àr det ett nytt Är.
Det Àr sÄ sjukt hur fort tiden gÄr.

Jag har ett antal nyÄrslöften som jag ska hÄlla.
Jag börjar imorgon.
TÀnkte liksom att börja vid 12 slaget Àr ju helt onödigt och lönlöst.
Och dagen efter kan det ju inte rÀknas heller och idag sÄ behövde jag en mjukstart och imorgon ska jag köra.
Mina nyÄrslöften Àr att

1. Bli brun igen!
(Elise lÀste pocahontas för mig idag och sÄ sa hon att pochahontas hade en mörkare hy Àn vad hon hade och dÄ sa jag att det finns mÄnga som har olika fÀrg pÄ hyn. Sen sa jag att hon och jag har samma fÀrg.
DÄ kollar hon pÄ mig ett tag och sÀger sen att hon faktiskt har lite mörkare hy Àn mig.
DÅ kĂ€nde jag mig blek.
Riktigt blek.
NĂ€stan genomskinlig...)

2. Äta nyttigt 24/7
Är det jag och typ 98 % av sveriges befolkning som har det som nyĂ„rslöfte?

3. GĂ„ ner 1 ton i vikt

4. Borsta hÄret varje morgon!
Att det egentligen ska vara sÄ jÀvla svÄrt.
Jag gÄr upp 06:30, Àter frukost, borstar tÀnderna, pÄ med klÀder och sen skjutsar jag barnen.
MÄste börja borsta hÄret varje morgon inte inte bara sÀtta upp det i en knut.
Har ett helvete en gÄng i veckan nÀr jag ska borsta ut skatboet!

 

 

 

PÄ tal om nÄtt annat, idag lagade jag svenska köttbullar men potatismot, brunsÄs och lingonsylt.
Och nej, jag Äkte inte till IKEA och köpte fÀrdiga köttbullar utan jag Äkte och köpte köttfÀrs, peppprade, vitlökade, Àggade och sen rulllade jag smÄ söta köttisar.

Kokade potatis som jag sen mosade och jaaa brunsÄsen var pÄsform men jag addade lingonsylt och pepppaar.

Alla tyckte om det vilket var roligt.

Nu sitter jag och lÀser InTouch samtidigt som jag kollar pÄ Drottningoffret pÄ SvtPlay samtidigt som jag försöker hitta en bra flygstol till min syster.

SimultanförmÄga or whaaaaat.



Bild frÄn nyÄr.
Vi hittade en polis som vi tog kort med.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Bra jobbat med köttbullarna!

Vilken fin bild pÄ dig! Sötnos, fin du Àr i hÄret med! Kram Mamma

2011-01-04 @ 10:36:58
Postat av: Sofie

Vi hade en otroligt rolig pratstund över msn ocksÄ!!

Du har ju glömt den lilla detaljen att du kunde ha varit gift vid det hÀr laget, haha!!! =)

2011-01-04 @ 16:16:12
Postat av: Angelica Thorsell

Halloj Sofie!

hÄller med mims.. en jÀttefin bild pÄ dig och fin i hÄret Àr du ocksÄ, kul att du hade en bra nyÄr och kul att prata med dig ocksÄ.

Jag har ocksÄ kommit igÄng ordentligt med trÀningen och att Àta bra, ska ju i bikinin i mars.. hmm...

idag har jag sprungit pÄ löpbandet och sen gÄtt pÄ ett body combat pass. Kör hÄrt nu och god fortsÀttning pÄ det nya Äret. kram kram fr moster!

2011-01-04 @ 21:54:13

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0