27 Januari 2011--19:03

Skrev nyss ett lÄngt mejl tilll en kÀr vÀn.
Varför kallar man det kÀr vÀn? Det lÄter ju som att hon Àr kÀr i nÄgon?
Det var i alalf all inte sÄ jag menade..
Tillbaks till det första dÄ.

Jag skrev massa saker som Àr för privata för att srkvia hÀr men nÀr jag började srkiva sÄ fortsatte jag (logiskt) och sen skrev jag saker som jag kÀnner men som jag inte ritkigt hade insett att jag kÀnde.

P-A-N-I-K
kan vi sammanfatta det hela som. Jag tÀntke att jag gör det i punktform sÄ blri det lÀttare att lÀsa..
Risk för att det set för panikigt ut annars..höhö..

Jag har panik över:

Att jag fyller 21 iĂ„r och dĂ„ ÄR man vuxen, man förvĂ€ntas vara vuxen.
Men det kÀndes ju förfan som att jag var 15 igÄr och inte behövde ha nÄtt ansvar alls.
Nu Àr jag helt plötsligt 20 och har ansvar över 3 barn varje dag.
Vem sÀger att jag egentligen Àr kapabel till det??
(punktformen sket sig)
Jag bör agera vuxet och jag klarar vÀl av det, inga problem men ibland kÀnner jag bara att jag egentligen inte alls vill det.

Ibland kÀnner jag att jag vill vara hemma i sverige, vara 16 och dyngrak och fastna med min fot i en bussdörr igen elller ramla och vricka foten ellelr vad som helst.

Allt var sÄ mycket roligare dÄ.

Visst hade man ansvar men det var liksom AnsvarLight.

Hade man ett jobb sÄ var det bra.

Skulle man itne ha ett jobb som 20 sÄ skulle folk undra vad fan som var fel med en..

Blev man dyngrak pÄ nÄn fest dÄ skulle folk sÀga haha lite mycket igÄr ellleeeeeeer
Nu sÀger folk: pinsamt, 20 Är och kan inte hantera alkohol...

Skulle man bli osams med nÄn kompis över nÄn as töntig grej sÄ skulle man alltid komma ihÄg det som: ÀÀÀh vi var bara 16 dÄ..sjukt omogna dÄ ju..

Skulle man bli osams över nÄn as töntig grej som nÀr man var 20 sÄ skulle man förmodligen inte anvÀnda samma fras för man ska inte vara omogen nÀr man Àr 20..
FÖR MAN ÄR VUXEN DÅ.


KÀnns lite jobbigt att man förvÀntas vara vuxen. kÀnns likosm inte rikigt som att jag vill vara det alla gÄnger.


Skulle man screw up real badly pÄ ett jobb nÀr man var 16 sÄ skulle folk tÀnka, okej, bara 16, vad förvÀntade jag mig egentligen nÀr jag anstÀllde en 16 Äring..
Hade man vart 20 Är sÄ hade det vart en helt annan sak.

 
4 Är, 1460 dagar (om det inte Àr skottÄr ofc) Men sÄ sjukt jÀvla stor skillnad...

TÀnk om jag kollar tillbaka om 5 Är och tÀnker samma sak.

PANIK PANIK PANIK.

tiden rinner bara ivÀg. TÀnk om jag vaknar upp imorgon och Àr typ 40 och har halv vuxna barn och herrejÀvlagud.

JAG DÖR.

kan man inte fÄtt vra 16, 17 och 18 dubbelt sÄ lÀnge..

Alla hemmafestar som var sÄ sjukt roliga, allla kÀnde alla och alla blev alltid aspackade och dagen efter Ät man bakismat pÄ lillebrors....

 

Satt och kollade igenom jasmines, magdas och emmaX2 bilddagböcker..

Herregud vad masssa roliga minnen.

Varför kan vi inte ha massa hemmafester igen?

Bara as trÄkitg att gÄ ut nÀr stÀllerna stÀnger innan man ens kÀnner sig halvfÀrdig och sen mÄste man gÄ ute i kylan (om det Àr vinter) till taxi, buss eller hur man nu tar sig hem..



Sen har jag Àven börjat inse att jag kommer misssa sommaren i sverige nu.
Jag har ju alltid vetat det men nu nÀr all annan panik samlar sig sÄ kröp det vetandet upp till ytan.
what if min sommar hÀr suger sÄ jÀvla hÄrd och jag missar vÀÀÀÀÀrldens roligasrte sommar i sverige??????????????????

Jag vet att jag tÀnker alla dom fel tankarna men jag kan ju inte lÄta bli...



Nu ska jag i alla fall ta mig i kragen (har ingen) och Äka och möta upp Malene och tvinga henne lyssna pÄ in panik i allafall 23 minuter..

 

Hoppppas det Àr bra med er i sverige.

Jag saknar er.

Även folk jag inte trodde att jag skulle sakna.

Sakner tex dom random mÀnniskorna som man alltid ser pÄ krogen men man hÀlsar bara pÄ varandra nÀr man Àr aspackade..

Skönt att fÄ panika av sig lite. puss dÄ


Kommentarer
Postat av: Vivi

Hej! ja det du beskriven hÀnder vÀl oss alla, frÄn att ha varit typ 17 Är och latjat runt och haft en trygg bas hemma och bara kunnat festa runt och sova hela dagarna osv osv....det dÀr har vi Àldre ocksÄ varit med om, det var ocksÄ dÀrför du fick hÄlla pÄ sÄ en sommar......om du minns....för jag vet att sen kommer det dÀr...att man blir vuxen och ska ta ansvar osv, men panika inte över det nu!! NÀr du Àr dÀr du Àr, som Àr en dröm för mÄnga och det var det ju för dig med, sverige och sommaren finns ju kvar, och siffrorna pÄ hur gammal man Àr, det Àr just bara siffror, ja visst jag Àr 44 och har halvvuxna barn men det hÀnde inte över en natt liksom.....och nu nÀr vi Àr typ 44 med halvvuxna barn sÄ kan vi ha hemmafester igen...ha ingen panik över det nu, njut av att du Àr 20 nu allt det dÀr andra löser sig nÀr du kommer hem!! Puss och kram och ha KUL nu! Mims

2011-01-28 @ 08:30:30
Postat av: Jasmine

Men Pluttsson<3

2011-01-28 @ 09:31:35
URL: http://bloggersanonymous.blogg.se/

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0