18 Januari 2011--13:34

OM jag hade trÀningsvÀrk i magen imorse..
Ont som fan men sÄ skönt att veta attt man har gjort nÄtt liksom.
Gjorde ont nÀr jag körde bil.
KĂ€nde mig lite handikappad ett tag..

SlÀppte i alla fall av dom och Äkte sen till gymmet.
Stog pÄ crosstrainern i lite över en timme.
KÀndes helt underbart efterÄt.
Sen körde jag styrketrÀning pĚbenen
SÀger man sÄ?
pÄ benen?
I alla fall, hade problem att gÄ ner för trappan nÀr jag var klar, var tvungen att hÄlla mig i rÀcket.
Spagetti ben kan man sÀga..
Sen duschade jag och Äkte ivÀg till Safeway och köpte en fÀrdiggrillad kyckling och philadelphia ost.
Jag har nÀmligen varit sÄ sjuuuukt sugen pÄ kycklingpaj de senaste 2 dagarna sÄ tÀnkte att jag skulle ta och göra en till lunch idag.
SÄ rörde ihop mjöl och smör i en bunke och hÀllde sen i lite vatten.
Sen in i ugnen och under tiden skivade jag kycklingen och sen rörde jag ihop det med philadelphiaosten och sen tog jag ut formen frÄn ugnen med degbottnen i fyllde den med kycklinoch philadelphian och sen in i ugnen i 10 min igen.
Höll pÄ att dööö av hunger men fördrev tiden med att diska..

Sen var det klart, hur enkelt som helst och sÄ sjuuuuukt jÀvla gott var det.
Hade i mindre smör Àn vad man ska men det funkade utmÀrkt ÀndÄ.
OPch sen hade jag i lite havregryn sÄ jag inte behövde ha lika mycket mjöl.

OM det nu var nÄgon som undrade exakt hur jag gjorde pajen..
hehe.

Nu sitter jag pÄ vardagsrumsgolvet och kÀnner att min röv har domnat bort helt..
NÀmligen sÄ att jag inte kan sitta i soffan elelr i nÄgon av fotÀljerna eftersom hunden har hÄrat ner allt...
Men imorgon kommer stÀderskorna sÄ dÄ slipper jag ha ett avdomnat Àrsle.
(eller bakdel, för er kÀnsliga)

Nu ska jag gÄ och vika lite tvÀtt..

Ha det sÄ bra..

Idag har vi bte skinande sol och 15 grader...








Glömde bort att jag skrev inlÀgget sÄ jag gick ivÀg, hÀmtade all tvÀtt som skule vikas, la upp den pÄ min sÀng.
Gick sedan in i min garderob eller vad man ska kalla det och tyckte att det var sÄ rörigt..
SÄ jag tÀntke att eftersom min syster kommer i mars sÄ kan jag ju faktistk packa min resvÀska med saker jag inte kommer behöva mera sÄ jag Àr klar med det.
Och sedan slipper ha för mycket grejer överalllt..

Packade ner vinterjacka, termobyxorna, kappan, 4 par skor, tröjor och sÄnt..
Och min garderob ser orörd ut..


Nu fÄr jag lite Ängest över att jag köpte ett par nya skor igÄr..
Men jag köpte ocksÄ en ny resvÀska..
60 dollar för en megastor en.
Dock hade dom inte den i svart sÄ valde mellan vinröd, illrosa, slimegrön eller smutsorange.
Valde den vinröda..
Man kan vÀl inte fÄ bÄde ett brta pris och den fÀrgen man vill ha, antar jag.
Nu har jag i alla fall en stooor resvÀska men kommer behöva en till tror jag...
FÄr lite panik över det hÀr..
Även om det Ă€r jĂ€tte lĂ„ng tid kvar sĂ„ rusar tiden ivĂ€g..

Har redan vart hĂ€r i 142 dagar... ÖÖH..


Men nu har jag inte tid att sitta framför datorn mera..
Tiden tickar pÄ som fan och om 30 minuter ska jag Äka och hÀmta barnen och sen ska vi skjutsa Elise till hennes ballet practice.






Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0