10 Januari 2011--17:20

Jag kan meddela att jag inte slÀnge ut datorn genom varken fönstret eller dörren.
Och det var vÀl en vÀldans tur eftersom jag för ett tag sen skulle Äk aoch först köpa en ny adapter och om det inte skulle vara felet, en ny laddare.
Men jag tÀnkte att jag kan ju alltid testa en sista gÄng för sÀkerhets skull.
Och tror ni nite att den funkade!
FörstÄr dock inte varför den funkar i mitt rum men inte i vardagsrummet.
Var nyss och kollade och det var inget fel pÄ uttagen.
Jaja skönt, slapp jag Äka runt och föröska hitta rÀtt grejer.

Jag mÄr inte bra allls kan jag sÀga.
Min hals Àr helt cp.
Torrt sÄ har svÄrt att andas.
Och sen gör det ont nÀr jag andas sÄ det kankse Àr likabra att det Àr svÄrt..
Men efter regn kommer solsken, right.

SÄÄÄ nu tÀnkte jag berÀtta lite om helgen.
I fredags Äkte vi upp till Tahoe direkt nÀr jag och barnen kom hem.
Sen körde vi och barnen kollade pÄ massa filmer i bilen.
Vi gjorde ett stop för middag pÄ ett mysigt stÀlle.
Sen var vi framme och jag och barnen gick och la oss vid typ 20:30.
Jag var helt sjukt trött.
Vaknade tidigt pÄ lördagen och Äkte till skidbackarna.
Elller rÀttare sagt bergen.

Vi skulle bara gÄ och droppa av barnen pÄ skidskolan och sen skulle vi gÄ och hyra snowboard till mig.
LÀttare sagt Àn gjort.
Elise hade en dÄlig morgon och ville inte racea.
NÄgot hade blivit fel med tanners grupp, dom hade flyttat upp honom utan förvarning.
SÄ det tgo ett tag och jag gick och började fixa med snowboard hyrningen.
Men dom behövde ett creditcard och jag har bara ett debitcard sÄ jag behövde vÀnta pÄ denise ÀndÄ.
Men det gick ÀndÄ snabbt sÄ jag var vÀl uppe i backen runt 9:30-10 tiden skulle jag tippa pÄ.

Var lagom nervös inför första Äket eftersom det var sÄ lÀngesen men det gick utmÀrkt.
Efter nÄgra Äk kÀnde jag dock att benen inte riktigt ville.
Dom Àr ju inte precis vana vid sÄn anstrÀngning.
Ok, en timma hit och dit pÄ gymmet men flera timmar i backen..
Hehe..
Sen pÄ kvÀllen somnade jag helt slut vid 8.
Och dÄ hade jag ÀndÄ tagit en powernap en timme nÀr vi kom hem.

PÄ söndagen vaknar jag upp och kÀnner att min hals inte Àr ok.
Och trÀningsvÀrken ska vi inte ens snacka om!!
Jag Ă„kte till Truckee, en liten gammaldags by elelr vad man ska kalla det.
Den Àr flera hundra Är gammal och dom har kvar de gamla byggnaderna.
SÄg en skylt dÀr det stog hotell 1 dollar/natten.
  


Sen Ă„kte jag till Lake Tahoe.
Det var jÀtte fint med all snö och solen som sken.

 

Sen pÄ söndagen vid 5 tiden Äkte vi hemÄt och var hemma vid 8 tiden och jag gick och la mig och sov direkt.
Vaknade imorse och trodde att jag hade försovit mig.
Men det var 20 min innan alarmet skulle ringa.
Men jag kÀnde mig utvila, vilket jag vart vÀldigt förvÄnad över eftersom jag har sovit jÀtte dÄligt.
Har haft massssa mardrömmar om massa konstiga saker.
Inte sÄnna lÀskiga mardrömmar utan andra sorters mardrömmar..
SĂ„nnna som sitter kvar i bakhuvudet under resten av dagen-
ÄÄÄH, har ni haft spnna sĂ„ fattar ni vad jag menar, om inte, var glada för det.


Lite mer bilder frÄn Tahoe:

   

  


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0