4 September 2010--15:36

Nu har vi skjutsat barnen till deras playdate, jag Àr helt slut, Àr fortfarande instÀlld efter new york tid.
Jag bor just nu i elises (den yngstas) rum eftersom deras nuvarande aupair (sandra) fortfarande Àr kvar hÀr vilket kÀnns hur skönt som helst.
Hon Àr ocksÄ svensk sÄ hon kan förklara allt för mig pÄ svenska och det Àr sÄ skönt att kunna frÄga henne om vad vissa ord heter nÀr jag fÄr hjÀrnslÀpp.
BTW, det verkar inte finnas nÄgon direktöversÀttning pÄ ordet orka (!) Hur Àr det ens möjligt?

Nu Àr sandra med min vÀrdpappa och det Àldsta barnet (zach) och handlar pÄ nÄn affÀr som man bara Äker till nÀr man ska storhandla, allt Àr tydligen större dÀr Àn i vanliga fall.
Trodde att det mesta var stort nog.

Imorse nÀr jag gick upp var jag sÀker pÄ att dom skulle Àta toast eller nÄtt till frukost, oh sÄ fel jag hade.
Till frukost Àter dom jordgubbar, hallon, melon, blackberrys med nyttiga fullkornsflingor och mjölk.
SÄ blev med andra ord vÀldigt positivt överraskad!

IkvÀll nÀr grannarna kommer över sÄ ska vi Àta ceasarsallad med kycklig.

Idag nÀr jag skulle stÀda datorn (utvÀndigt) nÄgra au pairer pÄ aupair skolan lÄnade min dator och kletade lagom mycekt pÄ den.
Sandra tog fram en tub med en blÄsgrej pÄ.
ehm tÀnkte jag, men det visade sig att det var en hur bra sak som helst, man anvÀnder nÀmligen den smala blÄsgrejen för att blÄsa bort damm och sÄnt som Äkt in under och mellan tangenterna!

TÀnkte pÄ dig direkt mamma, ska se om jag kan skicka en sÄn till dig sÄ slipper du dammsuga upp tangenterna :)

Det var vÀl det jag hade att berÀtta nu, jag har inte hunnit ta nÄgra bilder hÀrifrÄn Àn men huset Àr verkligen hur gulligt som helst, elelr gulligt Àr kankse fel ord men jag Àlskar det i alla fall.

Ska ta lite bilder imorgon och lÀgga upp sÄ fÄr ni se, nu ska jag passa pÄ och ta en powernap medans huset Àr tomt.





Kommentarer
Postat av: vivi

Åh det lĂ„ter bra, med blĂ„sgjejen, vad spĂ€nnande allt lĂ„ter, toppen att dom Ă€ter bra mat! Skönt att dom tar hand om dig med! kram frĂ„n mims (vi ska jobba pĂ„ mĂ€ssan idag med) GĂ„r bra tror jag, Peaken Ă€r hos sin extra husse och har det bra! Puss puss

2010-09-05 @ 08:24:46

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0