25 September 2010--17:36

Idag har jag Ă„kt runt och fixat massa grejer.
Elise fyller 6 Är pÄ mÄndag sÄ jag Äkte till walnut creek (en annan stad eller hur man ska sÀga)
Jag hittade dit UTAN problem vilket Àr en chock för mig.
Jag beredde mig pÄ att Äka vilse i minst en timme.
Men allt gick smidigt, och nÀr jag chansade sÄ blev det rÀtt, alla gÄnger, nÄgot som aldrig brukade hÀnda i sverige.
DÄ blev det alltid fel, som nÀr jag skulle hitta hem frÄn hammarby sjöstad en gÄng....
Men idag hittade jag vart jag Àn skulle, vilket fick mig att bli pÄ helt sjutk bra humör.
NÀr jag hittade mÄlet (Target) sÄ gick jag in och började gÄ mot leksaksavdelningen.
Det fanns sÄ mycket grejer att vÀlja pÄ och det var sÄ svÄrt.
Fanns sÄ mycket Barbie grejer som jag ville köpa men hon sa att hon bestÀmt inte ville ha nÄgra mer barbie saker, hon har ju FAKTISKT 200 stycken, hon kan ju inte ha 201.. hah.
Jag kom ut, 2 Âœ timmar senare med tvĂ„ skĂ€rp (som hon sa att hon behövde, för förra Ă„ret nĂ€r dom var i tahoe sĂ„ tappade hon byxorna) en liten rapunzel disney docka, 5 hĂ„rband i olika fĂ€rger, en tiara men tillhörande klippsörhĂ€ngen och 4 smĂ„ trollspös liknande grejer. SĂ„ jag hoppas att hon blir glad.

Imorgon Àr det hennes stora kalas som hon har pratat om hela veckan.
Sen pÄ mÄndag Àr hennes faktiska födelsedag men vi kommer fira henne imorgon eftersom zach har trÀning pÄ mÄndagskvÀllarna.


Idag ska Alex och Denise (förÀldrarna) ivÀg pÄ fest sÄ jag köpte kycklingtortellini som jag tÀnkte fixa, enkelt och snabbt liksom.
DÄ berÀttade Alex att han hade köpt nÄgra fÀrdigarÀtter till barnen och till mig hade han köpt svenska köttbullar, blev asglad, Àven om det inte sÄg speciellt mycket ut som svenska köttbullar.
Det var köttbullar och pasta i nÄon krÀmig sÄs.
Återkommer angĂ„ende smaken.


Idag elelr rÀttare sagt imorse sÄ köpte jag en ny mobil.
Jag har ju velat i en eeeevighet angÄende om jag ska köpa en Iphone 3 eller 4.
Den nya Àr ju sÄ mycket snyggare men sen sa nÄgon att det hade vart krÄngel med antenngrejset med den.
Och sen tÀnkte jag att det Àr bÀttre om jag köper den gamla och inte lÀgger ut lika mycket pengar sÄ kan jag köpa en ny av annan variant om ett Är utan att fÄ dÄligt samvete för att jag lagt ut nÄgra tusen pÄ den liksom.


Sen kom ju nÀsta problem.
Vit elelr svart.
Det blev en vit.
SÄ nu Àr jag nööööööööjjjjjjd!


IkvÀll efter middagen sÄ ska vi Äka till Yoghurt Shack om barnen Àr duktiga (vilket jag hoppas att dom Àr eftersom jag Àr sÄ sugen pÄ glass)
Jag ska försöka komma ihÄg att ta kort nÀr vi Àr dÀr, sarah och ville, ni skulle Àlska det!


Man fÄr gÄ fram till maskiner och vÀlja vad man vill ha för glass sjÀlv, sen fÄr man vÀlja exakt vilka tillbehör man vill ha sen vÀger dom det och sen betalar man.
Jag brukar ta vaniljglass med jordgubbar pÄ.. MMMM.
Nu fick jag det att lÄta som att jag Àr dÀr varje dag men sÄ Àr faktiskt inte falllet.


Nu hÄller jag pÄ att svÀlta ihjÀl men barnen badar i poolen nu sÄ jag tror inte dom har nÄgra tankar pÄ att gÄ upp snart. TrÄkigt att Àta sjÀvl liksom.


Och sen efter yoghurt shack (för att hoppa lite fram och tillbaks) sÄ ska vi Äka till en annan familj och hÀlsa pÄ dom och deras babysitter som var zach, tanner och elises gamla babysitter för nÄgra Är sedan.


Sen blir det hem och lÀsa saga i guess.


Kommentarer
Postat av: Vivi

Hej! LÄter som att du börjar bli riktigt hemmastadd och hittar och allt! HÀrligt! Vad mycket roligt det hÀnder dÀr hos dig, lÄter underbart skönt med 30 grader och pool! LÀster du min blogg? Kram Mims

2010-09-27 @ 08:08:44

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0