23 Oktober 2010--14:25

IgÄr var det regn och typ 16 grader sÄ jag drog pÄ mig uggs och stickad tjocktröja, vilket visade sig vara lite för varmt nÀr man ska springa runt i affÀrer.
Det kÀndes som om mina fötter brann!
Det var mysigt med lite höst kÀnsla faktiskt.
Det luktar dock inte likadant som höst i sverige.
Jag tror jag föredrar den svenska versionen.
Fast jag har det ju varmare vilket vÀger upp gaaaaanska mycket.
IgÄr köpte jag ett par bruna skinnstövlar.
Hur sköna som helst, lite stora men sÄ jÀvla sköna.
Sen köpte jag vanliga fingervantar för ratten Àr sÄ kall pÄ mornarna nÀr jag skjutsar barnen till skolorna.
Sen fick jag Àven med mig en tröja, nagellack och ett halsband hem!
Erika har verkligen haft dÄligt inflytande pÄ mig.
Min garderob kan delas in i tvÄ olkika kategorier, innan och efter erika.
Haha nerÄ, men det har vart kul och jag har faktiskt pengar kvar sÄ idag ska jag och en annan au pair mötas upp och shopppa lite i höst "mörkret".
As mysigt.
Det Àr ingen sol idag heller men mitt humör Àr pÄ topp trots att jag sov as dÄligt inatt.
Jag Àr tÀppt i nÀsan och har jÀtte svÄrt att andas pÄ  nÀtterna men pÄ dagarna slÀpper det.

Vi hade Àven avskedsmiddag för Erika som Äkte hem till kalla sverige igen.
Det var jÀtte mysigt.
Denise hade köpt smÄ söta pumpor som hon hade dekorerat bordet med.
Sen hade vi tÀnda ljus och hade det mysigt.

Imorse hade jag Àven sovmorgon kÀndes det som.
Vaknade 8:30! Har inte sovit sÄ lÀnge pÄ ett bra tag.
Jag kÀnde mig jÀtte utvilad och hoppade upp ur sÀngen (man fÄr ju överdriva lite)
Och fixade en kalkon, tomat och avokado sallad som var sÄ sjukt god.

Sen jag kom till usa eller familjen sÄ har jag börjat gilla saker jag avskydde, eller avskydde Àr vÀl lite attt överdriva men jag gilllade det i alla fall inte hemma i sverige.
En av sakerna Àr broccoli, jag har blivit helt galen i Ängad broccoli, jag tycker dock fortfarande inte om rÄ broccoli.
En annan sak Àr mörk choklad.
Det Àr typ pÄ grÀnsen men jag tycker absolut om den och det positiva Àr att det blir lite mycket om man Àter mer Àn en bit sÄ man slippper Àta halva förpackningnen och sen fÄ Ängest.
Jag har ocksÄ upptÀkt att sushi Àr gott utan att jag behöver ha hur mycket soya pÄ som helst.
Jag har Àven börjar halvgilla grillad sparris. Ingen favorit men absolut helt ok.
Jag har Àven börjat gillla naturell philadelphia.
AnvÀnder det istÀllet för smör.


NÄgot jag har slutat Àta sen jag kom hit Àr smör.
Det smakar vÀldigt konstigt hÀr.
Har Àven slutat att dricka cola.
Den smakar konstigt hÀr och det Àr Àven nÄtt konstigt i den, tydligen.
Jag dricker typ ingen lÀsk alls hÀr.

Nu ska jag gÄ och göra mig iordning och sen Äka och shoppppa.


Kommentarer
Postat av: Billis

16 grader Àr ju högsommar!!

2010-10-24 @ 00:20:24

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0