23 December 2010--23:43

Sist jag skrev sa jag att jag skulle Ă„ka och julshoppa.
Jag blrjade med att Äka till Walnut Creek och tÀnkte att jag bara skulle svÀnga förbi HM och se om jag kunde hitta nÄtt fint att ha pÄ mig pÄ julafton.

 

Borde jag inte ha gjort för jag blev ganska mycket fattigare.

Fast jag köpte inget jag kan anvÀnda.

Köpte medvetet klÀder i tvÄ storlekar för litet för nu jÀvlar ska jag gÄ ner i vikt.

Är inte riktigt bekvĂ€m med min viktuppgĂ„ng.

Att sÀga att jag hatar den vore att underdriva.

Men jag har ju ingen annan att skylla Àn mig sjÀlv.

 

Sen gick jag vidare och försökte hittta den perfekta ramen.

Har printat ut foton pÄ barnen som jag har tagit sen jag kom hit och har tÀnkt att sÀtta in det i en ram och ge till Alex och Denise.

Sen tÀnkte jag vara smart och lösa ett problem i det hÀr huset genom att köpa ojla och vinÀger behÄllare eller vad man ska kalla det.

Ni vet, vanliga glasflaskor med ett litet lock sÄ man enkelt kan hÀlla utan att fÄ olivolja över halva köket.

 

Just nu har vi olivoljan i en stor bunksgrej och det Àr sjukt osmidigt eftersom man hÀller 5 gÄnger sÄ mycket som man först hade tÀnkt.

I alla fall sÄ tÀnkte jag köpa sÄnna, men idag nÀr jag ska springa ut till bilen sÄ ser jag att Alex har köpt sÄnna.

NEEEEJ tÀnkte jag, för det kÀndes sÄ perfekt.

Men det var med andra ord bara att glömma..

 

Sen var det ju jakten efter legoplattor.

Jag Äkte till Target men dÀr hade dom det inte..

Jag visste egentligen inte vad jag skulle frÄga efter.

Chansade pÄ att det hette Legoplatforms men en rar dam (som inte jobbade dÀr) talade om för mig att dom inte hade det dÀr utan att jag var tvungen att Äka till Toys'R'Us i Concord och att det hette LegoBase.
Good to know..

 

Ahapppp tÀnkte jag..

Hade inte bilen med GPS i sÄ jag tÀnkte att jag kommer ju aaaldirg komma rÀtt.

Men jag började Äka.

Det började bra, Äkte upp pÄ rÀtt motorvÀg. (efter att ha stannat till pÄ 7Eleven och frÄgat)
Och sen Äkte jag av vid rÀtt avfart.

Jag hittade rÀtt vÀg direkt.

SĂ„g Toys'R'Us skylten tydligt.

Fick en parkering direkt trots att det var smockat.

Jag var i chock..

Hur kan det vara möjligt att jag hittat rÀtt utan GPS.

 

NÀr jag sÀtter min fot in i affÀren tÀnker jag..

EHm.

Det var tydligen en Toys'R'Us EXPRESS vilken innebÀr att det var grejer överallt, cementgolv, provisoriska hyllor..

Inte hade dom legoplattor dÀr men det fanns ju sjÀlvklart en annan riktig Toys'R'Us liiiite lÀngre bort.
BARA svÀnga vÀnster och sen höger och sen rakt..
Nej.
Det var inte BARA.
Virrade runt.
Stannade till och frÄgade nÄgra mexicanare som var jÀtte roliga nÀr som skulle förklara vÀgen.
Hittade till slut rÀtt.
Och jovisst som hade legoplattformar.
Gröna, fyrkantiga.
Inte alls stora grÄa som jag ville köpa.
SÄ jag var missnöjd men köpte tre stycken ÀndÄ.
7 dollar styck kostade dom.
KÀndes dyrt nÀr det egentligen inte var vad jag letade efter..


Men det var ett litet Àventyr.
Jag hittade hem ocksÄ.
Har fixat lite med julklapparna.
Imorgon ska jag slÄ in dom.

Vid 10 imorgon kommer massa folk hit och ska Àta Julbrunch.
SÄ det Àr en hel del som ska fixas imorgon, speciellt eftersom Denise har gÄtt och blivit sjuk.
Tycker synd om henne, mÄste vara as stressigt att vara sjuk under julen..

Nu Àr jag pissenissetrött.

God jul alllla i sverige, tÀnkte försöka ringa imorgon.



HÀr fÄr ni se bild pÄ nÄgra sötnosar innan som skulle ivÀg till The Nutcracker.


Kommentarer
Postat av: ANGELICA THORSELL

GOD JUL SOFIE!

HOPPAS DU FÅR EN RIKTIGT BRA HELG.

KOMMER SAKNA DIG IDAG PÅ JULAFTON.

SKA STRAX ÅKA TILL HEM TILL ER, FÖR ATT HJÄLPA TILL MED DUKNING OCH JULMAT.



STOR KRAM



ANGELICA

2010-12-24 @ 11:37:23

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0