13 Augusti 2010

Jag har startat den hör bloggen för att jag ska till USA.

TÀnkte berÀtta lite om alla förberedelser.

Jag skickade in min ansökan till CulturalCare i september förra Äret och ville dÄ komma ivÀg redan i november (09).
Men det mesta tog lite lÀngre tid Àn vÀntat.
SÄ sÀtte 11 Januari i Är som nytt avresedatum.
Fick ingen match som kÀndes bra tills dess sÄ stÀllde typ in mig Äp att itne kommma ivÀg.
Sen Äkte jag till Thailand i slutet av mars och nÀr jag var dÀr sÄ blev jag matchad med en familj i San Francisco.
Jag och mamman i familjen började prata och det kÀndes jÀtte bra.
Men hon ville att jag skulle komma först i Augusti och ajg ville Äka ivÀg sÄ fort som möjligt.
Men bestÀmde mig sen för att det skulle bli perfekt att Äka i augusti sÄ skulle jag kunna vara hemma hela sommaren och Äka direkt nÀr det blrjade bli kallt.

Och nÀr jag kom hem frÄn Thailand sÄ pratasde vi i telefon och bÄda kÀnde att det kÀndes bra.

SÄ det Àr alltsÄ dit jag ska nu i Augusti.

NÀr det vÀl var bestÀmt att jag skulle Äka sÄ hÀnde det inte sÄ mycket, det var ÀndÄ 4 mÄnader kvar sÄ det kÀndes vÀldigt avlÀgset.
Sen var det dags att Ă„ka till ambassaden.
Jag trodde det skulle vara hur komplicerat som helst men det gick vÀldigt smidigt, om man bortser frÄn att vi fick vÀnta en timme lÀngre Àn planerat pÄ att bli inslÀppta.

Sen skickade jag in polisregisterutdrag, betyg och kopia pÄ körkort till Culturalcare.

Och det Ànda jag har kvar att fixa nu Àr hÀlsoundersökning (som egentligen redan skulle vara inskickad men det blev lite krÄngel) och sen ska jag skciak in ansökan om internationellt körkort till motormÀnnen pÄ mÄndag (2 veckor innan avresa)


Kommentarer
Postat av: sis, ''the blizzzz''

Ă€lskar dig sis :)

2010-08-13 @ 21:02:58

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0